اینست

Inest

اینست

Inest

پاورپوینت کتاب اصول ترویج و آموزش کشاورزی تألیف دکتر حسین شعبانعلی ‌فمی

پاورپوینت کتاب اصول ترویج و آموزش کشاورزی تألیف دکتر حسین شعبانعلی ‌فمی

دانلود پاورپوینت کتاب اصول ترویج و آموزش کشاورزی تألیف دکتر حسین شعبانعلی‌فمی، در قالب ppt و در 173 اسلاید، قابل ویرایش


مشخصات فایل
تعداد صفحات173
حجم104 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیعلوم کشاورزی و منابع طبیعی

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت کتاب اصول ترویج و آموزش کشاورزی تألیف دکتر حسین شعبانعلی ‌فمی، در قالب ppt و در 173 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

فصل اول:کلیات   

مقدمه

واژه ترویج

مفهوم ترویج

انواع آموزش

تفاوت آموزش ترویجی و آموزش رسمی

فلسفه آموزش های ترویجی

اهداف ترویج کشاورزی

اصول آموزش های ترویجی

نقش ترویج کشاورزی

زمینه فعالیتهای ترویجی

کارکردهای نظام ترویج

کارکرد ترویج

سیر تکاملی ترویج کشاورزی

ج- تاریخچه ترویج کشاورزی در ایران

 

فصل دوم: جایگاه ترویج در توسعه کشاورزی

مقدمه

اهداف اساسی ترویج کشاورزی

نیاز به ترویج

تأثیر عوامل گوناگون بر ترویج کشاورزی

عوامل بوم‌شناسی

عوامل اقتصادی

عوامل سیاسی

عوامل اجتماعی فرهنگی

عوامل زیرساخت

عوامل نهادی

 

فصل سوم: رهیافتهای گوناگون ترویج کشاورزی

مفهوم رهیافت

رهیافت ترویج کشاورزی عمومی

رهیافت آموزش و دیدار

رهیافت ترویج کشاورزی مشارکتی

اهداف رهیافت ترویج کشاورزی مشارکتی

مزایای رهیافت ترویج کشاورزی مشارکتی

معایب رهیافت ترویج کشاورزی مشارکتی

رهیافت پروژه

رهیافت توسعه نظام‌های زراعی

ویژگی‌های اساسی رهیافت توسعه نظام‌های زراعی

رهیافت تسهیم هزینه

رهیافت مؤسسه آموزشی

رهیافت سازمان کشاورزان

عوامل مؤثر بر ظهور و پیدایش سازمان‌های کشاورزان

سه نقش اساسی سازمان‌های کشاورزان

انواع سازمان‌های کشاورزان

فعالیت‌های تعهدشده توسط سازمان‌های کشاورزان

نقش سازمان‌های غیردولتی و ارتباط آنها با سازمان‌های کشاورزان

مشکلات سازمان‌های کشاورزان در جهان سوم

نیاز به تحولات در ساختار نظام ترویج

 

فصل چهارم: آشنایی با روشهای آموزش ترویجی

معیارهای گزینش روش ترویجی مناسب

روشهای آموزش انفرادی

ملاقات در خانه و مزرعه

دیدار ارباب رجوع از اداره ترویج

تماس‌های غیررسمی

کشاورز نمونه

روش ارتباط تلفنی

ارتباط از طریق نامه

رو‌ش‌های آموزش گروهی

نمایش های عملی

روز مزرعه

گردش صحرائی

برگزاری مسابقات

بحث‌های غیر رسمی

ایراد سخنرانی

روش حل مسأله

روش پرسش و پاسخ

سمینار

کارگاه

گروه بحث

روش شور همگانی

طوفان اندیشه

ایفای نقش

روش واحد کار یا پروژه

روش‌های ارتباط جمعی

 

فصل پنجم: سازمان و مدیریت منابع انسانی در ترویج کشاورزی

شرایط ویژه یک سازمان ترویج مناسب

مفهوم مدیریت

مهارت‌های مدیر

وظایف اصلی مدیریت

کارکردهای فرآیند مدیریت

مشکلات مدیریتی سازمان‌های ترویج کشاورزی

چالش‌های اساسی مدیریت ترویج کشاورزی

سیاست‌های مناسب در نظام ترویج کشاورزی

اصول اساسی در رهیافت مدیریت منابع انسانی

نظام تشویق کارکنان ترویج

کارگزینی یا تأمین نیروی انسانی در سازمان

انواع انگیزش

نقش‌های گوناگون مروجان کشاورزی

معیارهای انتخاب مروجان کشاورزی

نیازهای مهارتی مروج

نیازهای آموزشی مروجان

شیوه‌های تکامل حرفه‌ای مروجان

 

فصل ششم: طراحی، ارزشیابی و نظارت برنامههای ترویج کشاورزی

برنامه ترویجی

اصول برنامه‌ریزی ترویجی

ارزش‌ها و منافع نظام ترویج کشاورزی

ارزشیابی

اهمیّت ارزشیابی برنامه‌های ترویج کشاورزی

الگوی ارزشیابی

انواع ارزشیابی

مدل‌های اصلی برای ارزشیابی برنامه

نظارت

شاخص‌های نظارت

مقایسه نظارت و ارزشیابی

 

فصل هفتم: فنون نیازسنجی آموزشی و شناخت جامعه روستایی و عشایری

مقدمه

تجزیه و تحلیل وضعیت موجود و مفهوم نیاز

طبقه‌بندی نیازها

ویژگی های تعیین نیازهای آموزشی

اصول مهم در تعیین نیازهای آموزشی کشاورزان

روش‌های تعیین نیاز آموزشی

روشهای جمع‌آوری اطلاعات در نیازسنجی و شناخت جامعه روستایی و عشایری

قوم نگاری

فنون قوم نگاری

رهیافت‌های اساسی در قوم نگاری

 

فصل هشتم: آموزش‌های ترویجی برای زنان روستایی

برخورداری زنان از خدمات ترویجی در یک نگاه کلی

مشکلات و موانع خدمات رسانی ترویجی به زنان روستایی

عوامل مؤثر در بهبود خدمات رسانی ترویجی به زنان روستایی

روش‌ها و رهیافت‌های بکار گرفته شده در ارائه خدمات ترویجی به زنان روستایی (تجربه جهانی)

مشکلات بکارگیری مروجان زن

دلایل عدم توجه مروجان مرد به زنان روستایی

تماس گروه‌های زنان با مروج مرد

تربیت مروج خانه‌داری

تربیت مددکار ترویجی زن

تعریف مددکار

تعریف مددکار ترویجی زن

ویژگی‌های مطلوب برای انتخاب مددکاران ترویجی زن

مهمترین وظایف زنان مددکار ترویجی

انتخاب مددکار ترویجی زن نمونه

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " کتاب اصول ترویج و آموزش کشاورزی تألیف دکتر حسین شعبانعلی ‌فمی "  می باشد که در حجم 173 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

طراحی وب سایت یک شرکت تولید تجهیزات آزمایشگاهی

امروزه اغلب شرکتها و موسسات و حتی اشخاص حقیقی جهت معرفی خود در اینترنت اقدام به راه‌اندازی وب سایت اختصاصی می‌کنند
دسته بندی برنامه نویسی
بازدید ها 145
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 101
طراحی وب سایت یک شرکت تولید تجهیزات آزمایشگاهی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

طراحی وب سایت یک شرکت تولید تجهیزات آزمایشگاهی

 

امروزه اغلب شرکتها و موسسات و حتی اشخاص حقیقی جهت معرفی خود در اینترنت اقدام به راه‌اندازی وب سایت اختصاصی می‌کنند. در این پروژه، وب سایت شرکت تولیدی، خدماتی نویدان طب طراحی گردیده است. این وب سایت به دو زمان فارسی و انگلیسی جهت استفادة‌ کاربران فارسی زبان و یا سایر علاقمندان آماده شده به معرفی این شرکت می‌پردازد. طراحی صفحات به صورت استائیک بوده که در صورت علاقمندی مدیران شرکت صفحات پویا به آن افزوده خواهد شد.

 

  مقدمه

در گذشته‌ای نه چندان دور شرکتها و مؤسسات تجاری، فرهنگی، … و یا  اشخاص حقیقی جهت معرفی خود از کاتالوگها یا کتابچه‌هایی استفاده می‌کردند که با فواصل زمانی نسبتاً طولانی، معمولاً یک ساله، با تغییرات جدید چاپ می‌شدند. سایر اشخاص یا مؤسسات برای برقراری ارتباط با شخص یا مؤسسه مورد نظر از طریق آدرس پستی یا شماره تلفن یا فاکس ذکر شده در کتابچه اقدام می‌نمودند.

 

با گسترش شبکه جهانی اینترنت اغلب موسسات با ایجاد وب سایت اختصاصی و با استفاده از امکانات اینترنت به معرفی خود و برقراری ارتباط پرداختند.

 

برخی از برتری‌های وب سایت اختصاصی در مقایسه با روش قدیمی را می‌توان به صورت زیر خلاصه نمود:

 

1) دسترسی آسان و امکان جستجو:

 

در صورتی که وب سایت مورد نظر در موتورهای جستجو در اینترنت ثبت شده باشد، هر کاربر اینترنت می‌تواند به آسانی با استفاده از کلمات کلیدی به آدرس اینترنتی مربوطه دسترسی پیدا کند. کلمات کلیدی معمولاً به نام یا نوع فعالیت هر موسسه یا شخص و یا آدرس جغرافیایی آن مربوط است.

 


 

2) به روز بودن اطلاعات:

 

در حالیکه وارد کردن تغییرات در متن کتابچه ها یا کاتالوگها معمولاً در دوره‌های یکساله انجام گرفته است، انجام این کار می‌تواند در فواصل زمانی بسیار کوتاه حتی در چند دقیقه از طریق مدیر وب سایت صورت بگیرد.

 

3) ارتباط سریع و آسان و کم هزینه:

 

هر کاربر اینترنت می‌تواند به آسانی از طریق پست الکتریکی با موسسه مورد نظر ارتباط برقرار کند و حتی این امکان وجود دارد که ارتباط حدودی و تصویری بین دو طرف برقرار شود که بویژه در فواصل دور از نظر هزینه در مقایسه با روشهای قبلی مانند پست یا تلفن، بسیار سریعتر و ارزانتر بوده و ارتباط کاملتری برقرار می‌گردد.

 

4) پردازش اطلاعات:

 

این امکان وجود دارد که اطلاعات مربوط به هر مشتری به طور آن لاین (Online) دریافت گردیده و به طور خودکار در سرور پردازش شده و نتیجة آن سریعاً در اختیار مشتری قرار داده شود.

 

اینکه یک وب سایت تا چه اندازه بتواند مفید واقع شود به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

 

-         کیفیت طراحی وب سایت

 

-         کارآیی سرویس دهنده (Server) ای که صفحات وب و فایلهای مربوطه روی آن قرار داده می‌شود.

 

-         پهنای باند سرویس دهنده

 

-         سرعت و کیفیت ارتباط اینترنتی کاربر

 

در این میان ، کیفیت طراحی و مدیریت سایت از اهمیت خاصی برخوردار است. مدیریت سایت معمولاً بر عهده یک نفر یا یک گروه با عنوان Web master قرار دارد. مدیر سایت ممکن است جهت آماده‌سازی بخش‌های مختلف سایت، مانند طراحی‌های گرافیکی ، از متخصصان دیگر کمک بگیرد اما در مورد سایت‌های کوچک معمولاً یکنفر مسئولیت طراحی و مدیریت سایت را بعهده می‌گیرد. طراحی سایت تنها یک کار تکنیکی نیست بلکه در نظر گرفتن زیبایی و جذابیت سایت بسیار مهم است بطوریکه یک سایت که از نظر تکنیکی بسیار قوی باشد،‌ شاید بدلیل ضعف در برقراری ارتباط روانی مناسب با کاربر، در جذب او ناتوان باشد.

 

هدف این پروژه طراحی وب سایت شرکت نویدان طب بوده است. این شرکت تولید کنندة‌ لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است؛ بنابراین اغلب کسانی که به این سایت مراجعه می‌کنند مسئولین آزمایشگاه در دانشگاه‌ها یا مدارس، آزمایشگاههای تشخیص طبی و یا متخصصین شیمی می‌باشند. این افراد مایل هستند که به آسانی از نوع تولیدات و خدمات شرکت و بویژه هزینة آن آگاه شوند. گروه دیگر از کسانی که ممکن است به این سایت مراجعه کنند ممکن است تولیدکنندگان یا مصرف‌کنندگان از کشورهای خارجی باشند؛ بنابراین کلیة اطلاعات سایت باید علاوه بر زبان فارسی به زبان انگلیسی نیز طراحی و قابل دسترس باشد. این سایت بگونه‌ای طراحی شده که کاربر بتواند از همان صفحه اول سایت انگلیسی یا فارسی را انتخاب کند.

 

در فصل دوم این پایان‌نامه،‌ تاریخچة اینترنت و سرویس‌های آن معرفی شده است و در فصل سوم کدهای HTML بکار رفته در طراحی صفحات مخلتف سایت و نیز نسخة چاپی سایت ارائه می‌گردد.

 


 

 

فهرست مطالب

 

 

عنوان مطالب                                                                 صفحه

 

پیشگفتار ...............................................................................................................

 

چکیده ...................................................................................................................

 

مقدمه ....................................................................................................................

 

فصل 1 ..................................................................................................................

 

1) مروری بر اینترنت وب ....................................................................................

 

2) اجزای تشکیل دهنده اینترنت ...........................................................................

 

3) Applicatio server.......................................................................................

 

3-1- شبکه تار عنکبوتی جهانی- وب .................................................................

 

3-2- شمای فیزیکی اینترنت ................................................................................

 

3-3- زبان علامت‌گذاری ابرمتن HTML ............................................................

 

3-4- کاوشگرها ...................................................................................................

 

3-5- پروتکلهای اینترنت .....................................................................................

 

3-6- آدرسهای اینترنت ........................................................................................

 

3-7- وب دینامیک ...............................................................................................

 

فصل 2 ..................................................................................................................

 

1- HTML چیست؟ ...........................................................................................

 

2- محتوای فایل HTML......................................................................................

 

3- ساختار یک فایل HTML ...............................................................................

 

3-1- برچسب HTML .......................................................................................

 

3-2- پاراگرافها (Paragraphs)...........................................................................

 

3-3- لیستها  (Lists) ..........................................................................................

 

3-4- توضیحات (Comments) .........................................................................

 

3-5- پیوندها (LINKS) .....................................................................................

 

4- اتصال به مستندات روی وب ...........................................................................

 

4-1- اتصال به مکانهای خاص در داخل مستندات ...............................................

 

5- تشریح بیشتر یک URL .................................................................................

 

5-1- انواع URL .................................................................................................

 

6- فرمت بندی متن با HTML ............................................................................

 

6-1- استیل منطقی ...............................................................................................

 

6-2- استیل فیزیکی .............................................................................................

 

6-3- تنظیم متن ...................................................................................................

 

6-4- فونت و اندازه فونت ...................................................................................

 

5-6- استفاده از تصاویر، رنگها و زمینه ................................................................

 

6-5-1- تصاویر در وب .......................................................................................

 

6-5-2- تصاویر داخلی در HTML .....................................................................

 

6-6- تنظیم متن و تصویر .....................................................................................

 

6-6-1- تنظیم فضای اطراف تصویر .....................................................................

 

6-6-2- استفاده از تصاویر خارجی ......................................................................

 

6-6-3- ایجاد جایگزین برای تصاویر ...................................................................

 

6-6-4- تغییر ابعاد و مقیاس تصویر .....................................................................

 

6-6-5- کادر تصویر Image Border ................................................................

 

6-6-6- پیش نمایش تصویر ................................................................................

 

6-6-7- استفاده از رنگ .......................................................................................

 

6-6-8- زمینه‌های تصویری .................................................................................

 

6-7- نگاشت تصویر (Image Maps) ................................................................

 

6-7-1- مشخصه USEMP ................................................................................

 

6-8- فرمها ...........................................................................................................

 

6-8-1- اجزای فرم در مرورگر و سرویس دهنده ................................................

 

7- مختصری در مورد نرم افزار فرانت پیج (Pront page) .................................

 

فصل سوم .............................................................................................................

 

1- نکات تجربی برای ارتقاء کیفیت طراحی وب سایت .......................................

 

2- کدهای HTML صفحات سایت .....................................................................

 

ضمیمه ..................................................................................................................

 

Source cod .......................................................................................................

 

منابع مورد استفاده .................................................................................................

 

 

طرح توجیهی راه اندازی خط تولید بسته بندی چای تی بگ - مورد تائید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

طرح توجیهی راه اندازی خط تولید بسته بندی چای تی بگ مورد تائید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی
دسته بندی صنایع غذایی
بازدید ها 0
فرمت فایل pdf
حجم فایل 94 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
طرح توجیهی راه اندازی خط تولید بسته بندی چای تی بگ - مورد تائید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 19178
کاربر

طرح توجیهی راه اندازی خط تولید بسته بندی چای تی بگ - مورد تائید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

طرح توجیهی راه اندازی خط تولید یونجه و علوفه مساحت 200 هکتار - مورد تائید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

طرح توجیهی راه اندازی خط تولید یونجه و علوفه مساحت 200 هکتار مورد تائید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 9
فرمت فایل pdf
حجم فایل 91 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
طرح توجیهی راه اندازی خط تولید یونجه و علوفه مساحت 200 هکتار - مورد تائید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 19178
کاربر

طرح توجیهی راه اندازی خط تولید یونجه و علوفه مساحت 200 هکتار - مورد تائید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

طرح توجیهی راه اندازی خط تولید یونجه و علوفه مساحت 400 هکتار - مورد تائید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

طرح توجیهی راه اندازی خط تولید یونجه و علوفه مساحت 400 هکتار مورد تائید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 9
فرمت فایل pdf
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
طرح توجیهی راه اندازی خط تولید یونجه و علوفه مساحت 400 هکتار - مورد تائید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 19178
کاربر

طرح توجیهی راه اندازی خط تولید یونجه و علوفه مساحت 400 هکتار - مورد تائید وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی